tisdag 27 april 2010

.

Voi SUCK. Orkar inte läsa nå mera på denhär förhatliga tenten jag har imorgon!!! Det som främst har tagit ner på motivationen är att ju mera jag läser, desto sämre inser jag att vår lärare är. Jag har konstaterat det förr, hon kan ingenting. Men nu har jag också förstått att hon inte ens kan vad som står i boken; hon har inte ens själv pluggat in det vi ska kunna. Hur är det meningen vi ska lära oss då, om jag får fråga? Tror jag satsar på godkänd så att jag får studiepoängen nu, och kanske går kursen igen nästa år med den ordinarie läraren som kanske kan lära ut lite bättre. Suck.

Går alltså och sova med deuterostomerna; sjöstjärnor, fiskar, groddjur, kräldjur, fåglar och däggdjur; deras fylogeni, anatomi, livsfunktioner m.m.

Genast efter tenten imorgon är det att öva inför artkännedomen igen, men jämfört med dethär är det som ett tivoli.

Det postitiva är att man nu som då får syn på såna här trevliga varelser i boken... :)

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar