tisdag 20 april 2010

Long time no see.

Hej på er!

Här i Åbo är det fint vårväder, men kallt. Har varit så de senaste dagarna, helt okej.

Har (som vanligt) varit väldigt upptagen på sistone och varken haft tid, ork eller lust att blogga. Tyvärr. Har massor att berätta dessutom så...

Åre veckan var toppen. Mer än så behöver kanske inte sägas, ska försöka ladda opp några bilder nån gång under veckans lopp.

Förra veckan bestod av vardag i form av skola, jobb och styrelse, men även flera roliga grejjer.

Underbara syster Isabella var på besök onsdag-torsdag. Vi gick på stan och IKEA, jag visade henne uni-områdena och några mysiga pubar, vi lagade mat och drack vin. Hög mys-faktor med andra ord! :) Och jätteroligt, hoppas vi hinner med en par dar i höst också...

Dendriticum (biologföreningen) fyllde 40 år och vi hade årsfestvecka med en massa program, som jag tyvärr inte han delta i. Men på fredagen hade vi jubileums-seminarium vilket jag hann vara på en stund, och tur var väl det för jag vann Tore-priset! Det väljs av vår "legendariske" professor Tore Lindholm och går till en förstaårsstuderande som visat intresse för och framgång i sina studier! Skojskoj!

På lördag var själva årsfesten, som var helt, helt underbar! I alla fall var det nog top 3 finaste festen jag någonsin kommer att fara på. Började med solennakt 16.30, fortsatte med festbanketten med supergod trerätters-middag, intressanta festtal och trevligt sällskap. Fick sitta bredvid årsfesttalaren Jonas Biström som är vice vd för Natur och Miljö, jättetrevligt och kanske också bra för framtiden att få in en fot dit om man vill jobba där sen! Efteråt blev det dans till Axelbandet och festen fortsatte ännu i Biocity med nachspiel.

Var lite extra spännande för min del då jag också hade en del att göra i själva programmet. Under hela solennakten stod styrelsen "där framme" så att alla såg oss, medans olika föreningar och personer gratulerade och lyckönskade Dendriticum. Jag var sen fanbärare vilket innebar att jag bar in Dendriticums flagga i festsalen, efter Finlands, med studentmössa på, bugade, och sen då festen var slut bar ut den igen. Styrelsen hade också ett kort program mot slutet av festbanketten. Lite nervöst var det ju nog eftersom ca 120 pers var på plats...

Ska ladda opp bilder sen!! :)

Nu ska jag fortsätta ha en trevlig vecka här och det ska ni också!
Ha de bra!

c

2 kommentarer:

  1. vill si din klänning!:D å sannas

    SvaraRadera
  2. Wuhuu, äntligen ett inlägg ;) Försöker int nedvärderande, utan försöker bara säg att jag gillar din blogg å vill du ska skriv! :D Å bilder från Åre å framför allt årsfesten nu pronto! :) Kram <3

    SvaraRadera