onsdag 24 mars 2010

Tungt men vackert

Nu är jag nog slut. Känns som att jag i flera veckor bara har studerat, jobbat, studerat, läst, gått på föreläsningar, jobbat. Igår hade jag skola 8-16, och sen tentläste jag ett par timmar på kvällen. Känndes som att huvudet skulle falla av.

Har också konstaterat hur mycket tyngre de är att verkligen anstränga sig för att lära sig något, gemfört med att bara "följa strömmen". Alltså sitta på föreläsningar utan att lyssna, läsa utan att fundera. Antar det är ett gott tecken nu då att jag verkligen är helt slut i skallen.

Men idag skiner solen och det är fantastiskt vårväder. Det piggar verkligen opp. Imorgon har jag tent i organisk kemi men är nästan säker på att jag inte kommer igenom =/. Tänker ändå sätta mig på balkongen nu några timmar och försöka..

Efter tenten imorgon bär det av hemåt för Pampas nationaldag och födelsedagsfirande.

Underbar vår i Prag 07 (eller bilden är från Berlin). Dit SKA jag igen, någon gång.

c

1 kommentar:

  1. Kämpa på Chottis :) Snart får du far hem å bara ta de lungt! Håller tummarna imårån! Ring mej så fort du har skriva klart :)

    SvaraRadera