söndag 9 maj 2010

Morsdag idag

Idag är det morsdag och den har jag fått fira på bästa möjliga sätt med x-antal mammor; min egen mor, mormor, Andreas mor, mormor, farmor, Pia och Pias mamma. Ännu återstår min egen farmor, som jag ska gå och hälsa på alldeles strax bara far min kommer hem.

Mamma, mor, moderskap, "mamm".
Tror det är saker man inte förstår förrän man själv är där och håller i sin egen lilla knodd.
Vad vi alla däremot kan förstå, mor eller inte, är att uppskatta våra mödrar, egentligen alla mödrar, och respektera dem.

Alla har vi säkert haft perioder med starkare och svagare relationer till vår egen mamma. Jag är nu i alla fall oerhört glad och tacksam att just min mamma är Min mamma, att Min mommo är min mommo och min fammo Min fammo. Ingen sku göra ett bättre jobb!
Så njut nu alla mammor där ute, detta är er dag och ni förtjänar den!

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar