torsdag 2 december 2010

2.12: Idol

Jag har flera personer jag ser upp till, som alla kanske inte vet om. En idol är för mig en person som ger mer än han/hon tar, som vill förbättra världen och samtidigt bara vara ödmjuk. Här är några av mina idoler:

Syster Isabella för att hon kan allt. Dessutom är hon både smart och snygg.

Barack Obama för att han vågar ge sig på tuffaste jobbet i världen. Enligt mig är han definitivt rätt man för jobbet.

Mormor Inga-Lill, för att hon är så mysig och snäll, ställer alltid upp. Inte minst för morfar som hon firar guldbröllop med i år.


Jamie Oliver för att han försöker. Han försöker ändra världen till en bättre plats genom det yrke han älskar att utöva, det tycker jag är hur coolt som helst, och han bara klättrar på min lista.

Min kompis Ann-Sofi, för att hon bara är så bra. Då hon är så trygg i sig själv sprider hon också lugn runtom sig.

c

1 kommentar: