måndag 6 december 2010

4.12: Hyllning till jobbet

Jag tycker jobb är positivt. Förutom det självklara med försörjning och arbetserfarenhet, tycker jag det också ger på andra plan. Jobbarkompisarna är väl det roligaste och en sak man kanske minns för livet. Men mina jobb hittills har nog lärt mig mycket mer än så, om ansvar och hantering av olika sorters situationer, om människor och system, om olika branscher en icke-insatt inte har en aning om.. Osv.

Sluttjatat me dagens moralpredikan, ville bara uttrycka mig för att jag är tacksam över mina jobb, där fördelarna alltid vägt över nackdelarna. För inte vill man alltid stiga upp och gå till jobbet, men väl där och sen med lönen på kontot och firmafesterna är det riktigt nice ;) . Eller när barnen visar sin uppskattning med en teckning och man känner man har gett dem något tillbaka, eller när kunden berömmer ens arbete. Då är allt slit värt det. Antar att min positiva inställning har att göra med att jag alltid haft turen att hitta jobb lätt, och trivts på min arbetsplats.
Förlåt nu men med min trötta hjärna var det allt jag hade att komma med för lördagens..

It's all about teamwork...

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar