söndag 13 december 2009

I goda vänners lag

God söndagkväll!

Min barndomsvän Sara har varit på besök lörda-söndag här hos mig i Åbo. Det har varit jätteroligt att prata och skratta två hela dar - om minnen, nuet och framtiden. Har idag ont i magen, under revbenen, av hur mycket jag skrattat! Det tyder ju endast på gott... :) Fantastiskt att ha henne som en av mina absolut bästa vänner efter 15 år. <3

Igår när Sara kom hade vi en lugn dag här hemma, mycket att ta igen då man ses så sällan. På kvällen lagade vi lasagne och sallad - mums! - innan vi fixade oss och for iväg till Antonia&Annas där några fler vänner förberedde sig för krogen. Det blev The Monkey igen. Varför fara någon annanstans då det alltid är bra där? :)

Idag har vi gått på stan och sökt lucian. Enligt Åboposten skulle alla lucia-evenemang vara en viss tid medan det i verkligheten var helt annat. Till slut fick vi ändå en glimt av henne när hon med följe kom ut ur kyrkan. Jag visade också Sara några av unis byggnader och så kika vi in i kyrkan också - mäktigt! På eftermiddagen hade vi bakat supergoda chokladbakelser men kom på att vi inte ensamma kunde äta opp dem, så vi passade på att distribuera dem till våra vänner under vår luciajakt. :)

A har haft loppusota måndag-lördag och nu är det slut, så de får äntligen fira. Är lite orolig de kommer få med sig någon "pekka-dag" när de återvänder till brigaden nu ikväll... ;) Men det betyder också att det bara är lite, lite kvar. Nio dagar sa Andreas vi ännu har ifrån varandra, sen är det slut. Känns otroligt overkligt att detta hemska år äntligen snart är över. Det är känslosamt när lättnad och glädje blandas med tanken om vilken saknad man kännt de senaste tolv månaderna... Måste säga jag tycker att vi inte bara klarat det, utan att vi klarat det bra!

Imorgon och tisdag är det ordentlig läsning som gäller så att man kommer igenom tenten på onsdag. sen är det hemfärd som gäller! :)

Sköt om er!
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar