tisdag 1 december 2009

Stressad?

Började veckan i tron om att ha en helt VANLIG vecka; halvfulla skoldagar + skolarbete + simklubb + gym några gånger + kompisar. Så fick jag veta jag måste göra omtent på fredag. Och delförhör 1 i prop.kemi 2 hade inte heller gått bra, vilket betyder jag måste göra jättebra ifrån mig nästa vecka för att få ett vitsord jag är något sånär nöjd med. Då har jag oorganisk kemi delförhör 2 onsdag (som jag också måste få jättebra i), organisk kemi delförhör torsdag (?) och ekologitent torsdag (som jag absolut VILL ha bra i).

Min plan blev att se ut enligt följande:

måndag: föreläsning+gym+plugga+simklubb
tisdag: föreläsning+vila+räkneövning+föreläsning+räkneövning
onsdag: sovmorgon->9!! :) +föreläsning+lunch+räkneövning+plugg+gym
torsdag: föreläsningx2+lunch+julfestplanering+PLUGG!+gym(?)
fredag: föreläsning+ sista tent-plugg(?)+lunch+tent+gym+ut me biologerna :)
lördag: plugg för kommande tenterna+gym+kväll=?
söndag: plugg+gym+julmys me kompisar (?)

Gym är ju alltid något jag kan skippa, men oftast blir det ändå skolan som lider... Får se hur det blir. Att göra har jag i alla fall. Kan slå vad om att jag när nästa vecka är här med tenterna känner jag mig helt oförberedd och skriver "dåligt" och blir missnöjd.

Grundskolan och gymnasiet borde inte vara så lätta!
Mera inlärning på individuell nivå efterlyses, så att de som vill till universitet får de grundläggande färdigheter som behövs för att ens ta sig igenom!!

Följande måndag är det igen simklubb. Och den fredagen har dendriticum julfest där alla ska vara med och ordna, och vi gulisar har program, som ska planeras och arrangeras.

Men slut klag nu! Herregud! Finns miljarder människor som har det mycket värre och här sitter jag och klagar för att jag inte kommer att få mycket fritid som jag skulle vilja ha! Skärpning, Chotta!

c

ps. min dator är sönder igen så jag använder Andreas -> inga foton, tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar