onsdag 30 december 2009

Nyår 09-10

Tänker sno en lista från min vän Jennys blogg (jennykarolina.blogspot.com)...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade som bartender och eftisledare, hade tre jobb samtidigt, flyttade hemifrån ihop med pojkvännen, började studera...
2. Höll du några av dina nyårslöften? Delvis.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, bara bekanta.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, flera både nära, släkt och mera "längre ifrån"
5. Vilka länder besökte du? Sverige x 2
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ro.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Gulisintagning till ÖN, typ 8.9, var det roligaste jag varit med om. Men många bra stunder definitivt, kan dock inte minnas specifika datum...
8. Vad var din största framgång 2009? Har utvecklats i de jobb jag haft och blivit bättre, tränat upp min finska.
9. Största misstaget? Vill inte kalla det misstag, för jag lärde mig massor, fick nya vänner och tjänade bra, men att ha flera jobb samtidigt är inget jag rekommenderar då man missar i princip hela sommaren med kompisarna.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget nytt.
11. Bästa köpet? Gymkort och gåvor till nära och kära.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Antagligen lägenheten; möbler och hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att Barack Obama blev president, att en kompis blev gravid, tusen gånger om allt vad mina både gamla och nya vänner gör i vardagen.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Mayhem är enda jag tror kanske fastnar för alltid.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Jobbat för andra, hjälpt till mera både för nära och i samhället.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit chips!
18. Hur tillbringar du julen? Med släkt och vänner och massor av mat.
19. Blev du kär i år? Nej, inte i någon person i alla fall. Många band och dylikt som väckt mitt intresse i år.
20. Favoritprogram på TV? Kollade int på TV.
21. Bästa boken du läste i år? Stephanie Meyers fyra.
22. Största musikaliska upptäckten? U2, Lenny Kravitz, The Baseballs m.fl.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Örhängen, en Iittala skål, minns inte!
25. Något du önskade dig men inte fick? Minns inte, så det kunde inte ha varit något viktigt.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hemma! Firade med vänner på Rosso, senare på Ollis. Dagen innan med familj och släkt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre dösfall, aningen mindre jobb, Andreas militärtjänstgöring putsväck.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Avslappnad och obrydd, naturlig och yrvaken! :)
29. Vad fick dig att må bra? Bra stämning på jobbet, fotboll, vänner, gym och musik!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Robert Pattinson
31. Vem saknade du? Familjen sen jag flyttat till Åbo, Svartnos sen han dog och Andreas hela jävla året.
32. De bästa nya människorna du träffade? Nya arbetskamrater och skolkompisar! :)

Gott nytt år 2010 allihopa!! :)
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar