torsdag 25 februari 2010

enkelbeckasin...

... är en av de 155 arter jag studerat idag.


Eftersom min instuderingsteknik är utrymmeskrävande är jag just nu mycket tacksam för våra 56 kvm, då båda skrivborden, hela soffan , fönsterbräden, soffbord och skrivbordstol kom till användning.

Sammanlagt är det frågan om 273 finländska vertebrater (fiskar, fåglar, kräldjur, däggdjur) som man skall kunna, på svenska till att börja med, och sedan på latin, för att få 3 ynka studiepoäng. Hoppas verkligen inte man ska kunna familjer och ekologiska nisher dessutom. Ska kontakata läraren imorgon.

Eftersom min artkännedom hittills har sträckt sig till ca 5 fisk- och fågelarter (abborre, gädda, talgoxe, kråka, skata) ser jag det verkligen som en utmaning. Lite duktig får jag väl ändå känna mig, eftersom detta är vad jag sysslat med hela dagen lång.



Så här såg det ut när jag började ..... och när jag slutade.

Gonatt!
c

2 kommentarer:

  1. Oj va duktig du e! Du kommer nog att lär dig alla, no då du har sådär roliga inlärningssätt! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med jenny. Du e så duktig Chotta! Kämpa på det går nog :) vi hejjar på!

    SvaraRadera