lördag 20 februari 2010

I am because we are



Spenderade förmiddagen med att se en dokumentärfilm; Madonna i Malawi. Blev helt tagen, fast jag sett allt förut. Men den här gång var det ännu hemskare bilder, värre historier.

John F. Kennedy sa en gång:

"Our most basic common link is that we all inhabit this planet. We all breathe the same air. We all cherish our children's future. And we are all mortal."

Vi måste alla ge lite tillbaka, inte enbart ta så som vi gör här i detta konsumtionshysteriska samhälle. Jag ger jag varje månad 15€ till Unicef. De pengarna försvinner från kontot innan jag ens haft dem, den 5. varje månad efter att studiestödet kommit. 15€ är lika mycket som två ynka drinkar på krogen i Åbo. Tänk det, två ynka drinkar mindre per månad och du kan förändra någons liv.

Gå in på
www.iambecauseweare.com och ge ditt bidrag. Det gjorde jag istället för att köpa en materiell födelsedagspresent. Vad kan vara mer värt än liv?
Madonna ger lika mycket som du ger.

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar