tisdag 10 november 2009

Aningen trött i öga

Hej på er

Nu är jag och Sonata tillbaks i Åbo, kom söndag kväll. och t.o.m. Andreas är med! :) Han har nu sk. "massaloma" hela veckan dvs. till fredag och sen är det vanlig helg då han också är ledig. Skojskoj!

Dagarna hemma var alltför bra och alltför korta. Torsdag spenderade jag från morgon till kväll med min kära syster Isabella; vi shoppade i Stenhaga och lunchade i Malax. Sen gick vi ut med Mini, Isabellas och Patriks Flatcoated retrivervalp och lagade till slut middag. Ännu när jag kom hem hann jag med att träffa Nina, min granne och en av mina äldsta barndomskompisar. Det var jättetrevligt att umgås och prata. :)

Fredag gick dock i sjukdomens tecken. Men inte inte med en värsta flunsan, vilket verkar vara fråga nr 1 nuförtiden. Hemma, hemma, hemma. :)

Lördag var det fart från morgon med butiksärenden i Solf. Rundan tog längre än den annars skulle men vad gör man inte får trevligt småprat med byborna? :) Väl hemma igen blev det tårtbak och sen snabbt till stan och på kaffe med Nika, Simone och Andreas på Waynes Coffee. Genast efteråt var det farsdagsmiddag på Vattviksvägen, gott! En fortsatt lugn kväll vid Fippes blev plötsligt till krogkväll vid Olivers, där var allt sig likt :) Saknade dock mina tjejer att dansa med...

Söndag gick helt och hållet i Farsdagens tecken; frukost med Andreas pappa, kaffe på Herrbacken, mat och tårta hemhemma och till sist besök hos farfar och farmor innan vi lastade bilen och åkte ner till Åbo igen!

Bråttom är det då man är hemma så kort tid och ska hinna träffa ALLA. Svårt blir det och jag missade några även denna gång, men lovar att ta igen det vid jul! Tycker det är viktigt att upprätthålla kontakten och underhålla vänskapen med sina vänner och bekanta.

Innan jag satte mig ner här var Fia och Patte på besök och en té-kopp! :) Har varit igång hela dan, skola 8-18, så nu är jag aningen trött. Hoppas ni alla också haft en bra dag!

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar