måndag 2 november 2009

Nåja!

Provar en ny blogg nu. Känns som att man lämnar med ganska mycket i sig då man inte har någon att berätta om dagen för annan än kaninen! Hon är i och för sig en mycket god lyssnare men responsen är det sämre med. Klart mina kära kompisar också lyssnar om jag vill prata men egentligen är det ingenting "viktigt" jag tror jag kommer att vilja skriva om här. Och om någonting av mer relevans skulle få för sig att besöka min hjärna så är det bra att ha någonstans att skriva ner det! (För: papper och penna - vad är det?!)

Som sagt i profilen så anser jag att bloggandet har tagit sig till oanade höjder- det ersätter TV och veckotidningar och enda som kan konkurrera är Facebook! Och på Facebook kan man inte ladda upp hela sin dag med detaljer, nej, för då slutar ju allting fungera och det tar kanske en halvtimme innan datorn e brukbar igen. Och så länge klarar sig ju inte dagens människa utan internet!!

Haha. Som ni märker inställer jag mig ganska sarkastiskt till hela grejjen och tycker att elektronik och media överlag har fått ett alltör stort inflytande över vår vardag. Själv då - kan ni ärligt säga att ni inte lägger på datorn första ni gör när ni kommer hem? Att ni INTE bara "måste" kolla mailen och Facebook mer än en gång per dag? Att när ni inte omedelbart men ofta trots att ni verkligen behöver göra något annat (t.ex. skolarbeten) FÖRST "bara" ska kolla Aftonbladet?

Jag är först att erkänna att jag gör allt ovanstående. Och det är hemskt. Men jag är ju bara människa! :)

Min nya plan är att istället för att göra allt det där ska skriva av mig lite här. Lite som en dagbok, som terapi. Högst antagligen kommer det inte upp något av intresse här och det skulle faktiskt göra mig glad om ingen läste, det skulle betyda att folk har bättre för sig. Men med mamma kan jag ändå räkna 1 besökare! :)

Ha d bra gott folk, nu ska ja gå tota! <3
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar