torsdag 19 november 2009

Flitig i morgonstund

Orkade faktiskt dra mig upp ur den underbart sköna tempur-sängen min i morse och troppa iväg till skolan till 8.15. Men nähepp, ekologin inställd! Har hittills varit med om inhiberade föreläsningar endast två gånger, ganska duktigt jobbat av lärarna med tanke på lärarbrist och ihållande influensa. Tänkte då besöka bibban för att göra räkneövningarna, men så öppnar den tydligen först kl.9 i Biocity. Så det blev att gå hem igen.

Men lika bra var det, för jag har:
- diskat
- städat
- tvättat
- pluggat
och klockan är bara 11! :)

Glömde helt att berätta igår att jag är Dendriticums (biologernas ämnesförenings) nya kassör för år 2010! Vi hade höstmöte i tisdags och jag är även med i Axonens (vår tidnings) nya redaktion. Hoppsan! Hade egentligen inte tänkt vara med eftersom jag redan nu tycker det är mycket, men samtidigt skulle det vara så lärorikt och kanske t.o.m. se bra ut på CVn. Sen tänkte jag som så att om jag bara får skolarbetena gjorda i tid och inte hamnar på diverse omtagningar så känns det inte lika stressigt. Jag måste helt enkelt ta mig i kragen! :) Det ska bli intressant och lite spännande tycker jag, tur att mamma är ekonom och kan hjälpa mig om det behövs!

Nu tillbaka till räkneövningarna...
c

1 kommentar:

  1. oj ska du va kassör :D grattis! he berätta du int ida! å me i tidningsredaktionen å! flitig myra :) å dra me nylle hit nu ikväll! kraaam.

    SvaraRadera