söndag 22 november 2009

Lenny Kravitz - Stillness of Heart...

... är en otroligt skön låt! Har lyssnat på den konstant nu i flera veckor. :)

Helgen har varit lugn. Fredag blev det tortillas&rödvin med Andreas innan vi begav oss till Fias för att se Idol (istället för sitz). På lördag förmiddag körde vi snabbt men säkert ner till Hagalund där vi träffade A:s släkt och for iväg in till storstan för att se Play Me. Showen var bra och alla som var med hade så otroligt mycket talang (sång/dans), men själva historien var varken värst bra eller intressant. Sedan åt vi på en thailändsk restaurang innan jag och A for och hälsade på Sara :) Det var supertrevligt och -kul att träffa henne, det blir långt mellan gångerna nuförtiden... Men under jullovet hoppas och tror jag vi hinner träffas ofta! Lägenheten var som utlovat jättefin i ett splitternytt hus. Hemma i Åbo igen var vi kl 01.

Idag vaknade jag av solen! WOW! Blev så glad och bara väntade på att Andreas också skulle stiga upp så vi kunde ta en promenad tillsammans, men det tog bara en timme så var det mulet igen. BLÄ! Kakka-väder.
Vi åt frukost i alla fall och tog en promenad, sedan lagade jag söndagslunch (lax), räknade lite kemi och senare låg vi bara på soffan och såg på VÄNNER. Skjutsade A till tåget till kl. 20 så nu är jag helt ensam igen. Nåja, inte riktigt, Sonata är ju också här! :) Har pratat i telefon med mamma o pappa, och försökt förstå mig på MinPlan som är en sorts studieplan alla studerande vid ÅA måste göra och lämna in för granskning åt sin egenlärare. Deadline är 30.11, hoppas att min duger som den är nu.

20 studiepoäng har jag också lyckats skrapa ihop! *stolt*
Mestadels har det varit godkänd/icke-godkänd-kurser hittills, alltså inte så svårt.

Har också konstaterat att min ekonomi är på nedgång i rasande fart. Väntar på lön från Folkhälsan, studiestöd den fjärde samt skatteåterbäring, men tror ändå det blir gröt, ärtsoppa och makaroner för min del resten av året för det.

Let's finish with that statement.
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar