onsdag 18 november 2009

MÖRKER

Håller på me oorgansik kemi för tillfället och syra-bas reaktioner. Räknade till 60 (!) sidor detta kapitel så jag bara måste få ta en paus...

Usch vad jag börjar bli trött på detta gråa väder. Vill ha snö och -5 grader och sol varje dag. :) Grannar har börjat ta fram diverse julbelysning och visst piggar det upp i höstmörkret, men tycker det är aningen tidigt. Men senast nästa vecka ska jag nog sätta fram våra (nya!) julsaker också, för då är det lillajul på lördag!

Har en hel del roligt på gång de närmaste helgerna, hoppas det håller mig från hemlängtan som jag hade så stor i söndags. Nu på fredag är det datateknologernas sitz som jag är anmäld till, får se om jag far ändå, för på lördag ska vi på road-trip till huvudstaden! Och då vill man vara "i skick". Vi ska och se "Play Me" tillsammans med Andreas familj och hans mosters familj. Kul! :) Sen ska vi och äta på en (asiatisk?) restaurang och sen till slut ska vi hälsa på kära Sara som studerar fysioterapi i H:fors. Hon lär ska ha så jättefin lägenhet! :)

Därpå följande fredag (27.) är det glöggrundan på Biskopsgatan hela natten och flera kompisar hemifrån kommer ner och hälsar på. Dessutom funderar vi ha en sorters "inflyttningsförfest" då för alla som ännu inte sett vårt boende! :) På lördag kväll har vi bokat bord på rataurang Blanko med Monki&Steffa när de har vägarna förbi och sen på söndag ska jag bjuda dem på brunch här hemma. Tänk, de har ännu inte sett var deras son bor nuförtiden! :)

Men innan dess har jag också annat att göra... Idag hade jag tent i cell- och molekylärbiologi, får se hur det gick. Jonjakten ska bli avklarad innan fredag denna vecka. På tisdag har vi delförhör 1 i propadeutisk kemi 2 (organisk kemi). Och därpåföljande veckor tillkommer 3-5 tenter innan jullov! Sim- och lekklubb har jag ännu några måndagar till. Gymvisiterna ska bli mer frekventa än de varit de senaste veckorna pga flunsa. MEN - man måste se det från den positiva sidan! Allt detta är väldigt givande tycker jag, faktiskt!

Bara det inte skulle vara så attans MÖRKT. Det här är priset för våra underbart ljusa sommarnätter, men i ärlighetens namn skulle jag aldrig byta.

Back to my studies...
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar