tisdag 3 november 2009

Black Jack

Gokväll!

Denna dag har varit intensivt slö för min del. Ekologiföreläsning 8-10, jeejee! :) DÄRFÖR kom jag hit till Åbo, kul att äntligen få börja på med det. Väl hemma igen vilade jag största delen av dan, mår int riktit bra :s . Nåja, åt lite soppa och försökte i alla fall med lite kemi och kaffe, tog en promenad längs ån i det underbara solskenet. Känndes riktigt som en vintersol idag, solen stod så lågt på himlen.. Hade sen en föreläsning till, propadeutisk kemi 2, organsik kemi. Har helt sjuuukt mycket kemi den här perioden, räknade till 14 timmar föreläsningar per vecka, plus lika mycket jobb hemma! Dessutom börjar laborationer nästa vecka 13-16 varje dag i två veckor...


Hoho. Blir skönt med jullov sen! Julen har jag förresten längtat till i åtminstone en månad ren, det är så underbart med julstämning, förväntan och julfrid. Och sen familjen, kyrkan och julmaten. Hemhemma! :)

Hemhem åker jag imorgon! Tar med Sonata för planerar vara hemma ända till söndag då det är farsdag. Då får A antagligen också ledigt en hel vecka, det blir bra :) Orsaken jag åker hem såhär mitt i veckan är att jag har biljetter till Joe Labero som uppträder på Silveria, ska se hans show med Jenny, det blir kul! :) Skönt att få komma hem till lugnet på landet, få träffa familj och vänner och våra husdjur, som jag saknar så mycket.

Efter eftermiddan/kvällens kemipass besökte jag Sanna, har lovat lära henne spela Black Jack inför Dendriticums herrmiddag som ordnas på torsdag. (Dendriticum är biologiföreningen vid ÅA.) Det är nog ett superroligt spel! Spelar nästan alltid på krog, åtminstone om det inte är något drag på dansgolvet. Älskar snabb huvudräkning. Att förlora pengar är inte lika kul, men lika bra att förlora dem där än på drinkar i baren, eller hur? Dessutom vinner man alltid något också, det brukar man inte göra på baksmällan. Texas Hold'em är också kul, kanske man skulle få in en kväll med det, bastu och några öl i helgen.. nice! :)

Nu lite packning och städning innan natten!
See you at home
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar