fredag 13 november 2009

Jonjakt och husmor

Hoho. Nu sitter jag här ensam i lägenheten, helt slut i kropp och framför allt huvud. Det är fredagkväll och jag har skickat ut Andreas på "rajraj" för att jag skulle kunna studera cellbiologi ordentligt. Vilket jag gjort, mitos och meios är avklarade! Är nöjd men samtidigt lite "orolig" - är jag riktigt normal som pluggar och städar en fredagkväll? Nåja, den nöjda sidan kommer nog att väga över imorgon då jag är pigg och några steg före...

Denna vecka har jag haft fullt opp i skola, egentligen 8-18 varje dag förutom idag då jag slapp redan kl.15.30. Jeejee! (Läses: sarkastiskt.) Men jag ska inte klaga, det har varit väldigt givande och jag har verkligen ansträngt mig för att inte bara hänga med, utan verkligen förstå evolutionsmekanismer, namngivning av organiska molekyler, jämviktskonstanter och syra-bas reaktioner.

Jonjakten är ett hett samtalsämne bland mina klasskamrater just nu; det är en 2 veckor (13-16) lång labb som hör till kursen laboratoriesäkerhet som går ut på att hitta joner i olika lösningar och analysera dessa. Svårt? Bedöm själva om man kan spendera tre hela eftermiddagar med att hitta EN anjon och EN katjon i analys nr.1 och få denna godkänd.
Men jag tycker egentligen det är ganska roligt - ungefär som att baka; man följer ett recept och det bildas produkter, bara att man inte får smaka på dessa och det inte är så lätt att veta vilka produkter som bildats! :)

Annars tycker jag det har varit roligt att vara "husmor" och sköta om min älskling med mat osv. den här veckan. Men absolut bästa med Andreas ledighet har förstås varit hans underbara sällskap! :)

Nu ska jag gå och sova, mycket står på programmet imorgon, bl.a. införskaffning av tyg till julgardiner, mera städning och enormt mycket mera pluggande. Hoho.

Natinati, sov gott!
c
här e A o jag för ca 2 år sen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar