lördag 18 september 2010


Det var riktigt roligt att vara och samla in pengar. Jag fick bästa tänkbara platsen, rakt utanför Stockman inuti Hansa. (Synd bara att jag klätt mig för att vara utomhus! :D) Jag menar - har man råd att shoppa på Stocka har man nog råd att skänka en slant eller två också.
Många gav, vissa gav mera, men de flesta gick som väntat bara förbi. Bredvid mig hade Mehukatti jippo och delade ut gratis saft. En man kom och la några slantar i min bössa och sa att "när man nu fått nånting gratis kan man ju ge bort också". Precis så tycker jag också!

Jag har ju jobbat en del inom servicebranchen och det roligaste med det var att bemöta kunden, vara glad och öppen, förgylla en främlings dag med en trevlig fras eller fint leende. Så kändes det idag också när jag önskade de som gav en peng en trevlig fortsättning på dagen. Bara att hundra gånger bättre, eftersom jag vet att deras goda gärning också gjorde enorm skillnad för någon tusentals kilometer bort.

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar