onsdag 8 september 2010

Gamla mommor&småpojkar

Vad är det med gamla mommor och småpojkar? De har i alla fall något gemensamt - de är spelberoende! Nu vill jag inte dra alla över samma kam, men om spelberoende ska kategoriseras så kommer dessa två grupper att vara mest representerade.

Kvart över sju imorse stod en dam och spelade på en automat i lähiKmarketen. Kvart över sju. Skyndade sig säkert dit innan gubben vaknade för att hindra henne. En annan gång vid Citymarket då klockan var strax efter nio på morgonen var precis varenda en spelautomat där upptagen, av pensionärer och "småpojkar". Och tanter köade. Köade för att få spela upp sina småslantar!

Annars borde jag verkligen börja ta med kameran på mina morgonpromenader, det händer sig minst tre gånger per länk att jag tänker att jag sku vilja ta foto av något, men så är inte kameran med. Idag hamnade jag in i ett bostadsområde med en massa häftiga hus. Är det annars på femtiotalet man byggde alla husen på samma gata att stå snett i samma vinkel mot vägen?

Hoppas ni alla får en fin dag, iaf sku det vara fint i Österbotten :)
c


Imorgon kommer jag hem till Pampas!! Här e sötis-Malin på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar