onsdag 29 september 2010

Resumé

av den gågna veckan.

Förra onsdagen hade vi halv 8 hos mig, min tur att vara värd. Dessa tre söta tjejer kom på besök och fick fördrink. (Bilderna är knäppt beskurna pga min knäppa kamera, ej fotografens fel.)

Förrätten var Finländsk smaktallrik, som bestod av kantarellsoppa, shot av blomkål, rom i snapsglas, rökiga sik-äppelbakelser, rågida ostpinnar, renpaj och finsk sallad. Vita vinet var franskt alsace vin (druvan uttalas pinå gri, tror jag).


Huduvrätten var Coq au vin, med ett franskt rödvin av druvorna shiraz-cabernet sauvignon.

Efterrätten hette Tricolores enligt hösten och bestod av pannacotta med bär (rött), havtornsparfait(orange) med havreflarn samt varm chokladmousse(brun) med en klick grädde.


På torsdagen begav vi oss hemåt, där jag sysslade med hemma-mys.


Fredagen ägnades åt städning och på kvällen jobb :)

På lördagskvällen intog mina fina vänner mobacken och vi firade med nittiotalstema och chokladtårta. Tack alla söta för en rolig kväll!


Söndag och hipphurraa för mig idag! Vi hade "släktkalas", och vissa hade tråkigare än andra.


När helgen var slut hade jag till på köpet, förutom en massa trevligt sällskap, fått en massa fina presenter, t.ex. den här klockan.


c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar