lördag 18 september 2010

NÖDHJÄLP

Nu, här på förmiddagen, ska jag iväg och samla in pengar till Röda Korset, frivilligt. Personligen tycker jag att det är en väldigt liten sak att göra för de miljarder människor som faktiskt har det riktigt svårt. Vad gör man annars som ungdom i Finland en lördagförmiddag? Sover? Javisst! En enda sovmorgon är inte så svårt att "offra".

Men snälla, ni kan ju i alla fall komma och hjälpa mig att hjälpa. Jag kommer antagligen att vara mitt i smeten i Åbo, får min bössa i Stockman så.


På posten fick jag häromdan ett brev från Unicef, som jag stöder regelbundet. Skulle inte ni reagera om ni fick ett sånthär brev genom luckan? Man blir ju nästan skraj. Men verkligheten är ju att Pakistanierna har det otroligt jobbigt. Hur skulle du känna dig om Du plötsligt blev utan hem, mat och vatten??? Mamma berättade att Röda Korset hade gått ut med ett meddelande i media att vem som helst sku få komma och hämta bössor och samla in pengar till katastrofen i Pakistan. Var det nio som hade gjort det, i hela Finland??

Ta tummen ur röven nu, finländare.


c

PS. Och alla ni studerande som tycker att ni inte har råd, tänk på det nästa gång ni köper virtanen för 7€ på krogen. 7€ kan rädda någons liv. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar