tisdag 7 september 2010

Ogilla oordning

När jag läste Självkänsla nu, kom jag på att egentligen det enda med boken jag inte gillade var den icke befintliga strukturen. Eller i alla fall så följer den inte det, enligt min åsikt, rätta mönstret för en bok. Men å andra sidan har jag aldrig läst en bok i ämnet förut, och förresten, vad är det som säger att innehållet måste radas upp på ett visst sätt?

Samma sak gäller filmer. Filmer som är råddiga tycker jag är mycket sämre än de som följer alla delarna i en roman. Varför inte bara njuta av underhållningen?

Jag blir också väldigt irriterad om ordningen för händelser och traditioner under högtider går på ett annat sätt än tidigare, t.ex. på julen. Liksom min vardagliga dygnsrytm går ganska precis med klockan, åtminstone måltiderna.

Det här är ju sjukt! Nån annan med samma symptom på irrationell knäpphet?

c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar