måndag 6 september 2010

Flitig (?) måndag

Hejhopp!

Idag startade dagen kl.6 då jag efter en tekopp gav mig ut på morgonpromenad en timme. Och vilka fina platser det finns här i Åbo, bara man ser runt sig lite! Bl.a. Konstakademin, segelfartyg och slottsparken intresserade mig idag.
Tycker annars att reklamen för Åbo som kulturhuvudstad 2011 är ganska påhittig. T.ex. på Turun energia-huset står det ung. "låt kulturen lysa" och vid avspärrningen för Kvarnbron, som ju raserade här i våras; "med lite kultur slipper vi nog över det här också". På massor av roskisar är det skyltat "släng inte bort god kultur". Enda hittills som jag fann ganska knäppt var vid Hesa-Vanda flygfält vid baggage-claim där man såg överallt den här texten: "Your in Helsinki now. Visit the capital next." Månne det inte förvirrar turisterna?

Hur som haver, just nu sitter jag i Arken och väntar på att engelskan ska börja. Har ren idag haft spanska, lunchat med Lina och Sanna och planerat engelska grupparbete med den senare nämnda. När jag kommer hem blir det kyckling o grönsaker i ugn, bakning för gulis/styrelsemöte imorgon och eventuellt zumba. Funderar av och an hur jag ska göra med gymmandet i år. Kanske man skulle prova på ÅA-motion...?

c

1 kommentar: