söndag 17 oktober 2010

.



Igår på eftermiddagen kom som sagt mor och far på besök. Vi drack kaffe m nybaka bulla innan vi snabbt bytte om och gav oss in till stan och Svenska teatern. Les Miserables var nog jättebra, otroligt duktiga sångare/skådespelare! Sen gick vi till Harald och åt så vi blev proppmätta. Hemma igen såg vi en gammal film.

Idag var vi ut på långpromenad efter frukost. Vi gick över vårdberget till observatoriet och sen ner, kikade in i domkyrkan och så visade jag mamma och kanske främst pappa runt på akademiområdet. Vi kom tillbaka längs andra sidan ån där säkert 20 änder var väldigt oblyga!
Efter hembakad pizza med fruktsallad till efterrätt var det dags för gästerna att bege sig hemåt. Och genast slog en våg av hemlängtan till. Rackarns! När ska man bli kvitt den känslan? Jag som tyckt det gått så bra på sistone, då man har så fullt opp med allt möjligt osv...

Har laddat ner alla säsonger av Gilmore Girls, en jättemysig serie för den som inte visste! Och ett jättefarligt knep för att missa en massa studietid... Men nu är jag klokare än förut och tänker inte sträckse en endaste säsong! Den som väntar på något gott...

Alltså blir det bara att ta itu med alla göromål eller så ångrar jag mig när deadlines och tenter närmar sig...

Hasta luego!
c

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig helg :) Jag å sku vila far å se Les Miserables. Hmm, månne man hinner ännu i höst? Vi syns på pumpen imorgon visst?

    SvaraRadera