fredag 15 oktober 2010

Viernes = fredag

Idag har jag på mig huppare och sneakers till skolan för första gången på vem vet hur länge... Förr hände det var och varannan dag... Har lunchat med goa klasskamrater och snart ska jag ta itu med mera skoluppgifter.


Oj vad jag tycker om att studera, vissa dagar. Jag älskar utmaningen med att lösa en kemiuppgift eller producera en intressant rätt skriven text. Jag älskar att lära mig nya saker.

En del av tjusningen med inlärning ligger också i att på den nivå jag är nu (universitet), lär jag mig saker som vem som helst vanlig dödlig inte vet ett skvatt om. T.ex. som dagens biokemi, katabola och anabola reaktioner med ATP - visst lär man sig det i stora drag i gymnasiet, men absolut inte så ingående som vi lär oss nu. Alltså kan jag något som t.ex. min familj inte kan, och det är lite roligt att vara "den som vet om biologi och kemi" medan t.ex. syster är den man frågar om matlagning och bror om teknik. Mammor och pappor är till för att kunna allt om livet i övrigt, och de befinner sig därför i en klass alldeles för sig.

Nu ska jag fortsätta studera här i Arkens bibba!
c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar